Focus pe regină.

Două lucruri am învățat în familie despre șah: cum se joacă și să mă feresc de partide de șah cu fratele meu. Iar explicația e simplă, din trei mari motive:

1. Câștigă în 99,99% din cazuri. O singură dată am făcut o remiză și am sărbătorit 3 ani.

2. Mereu face șah mat. Până să apuc să pun eu în aplicare schemele alea șmechere pe care le am în căpșor, mă trezesc hăituită de un nebun, cal, de cele mai multe ori regina și spre disperarea mea, câteodată mai apare și un pion tembel.

3.Toate jocurile cu el durează maxim 5 minute.

După zeci și zeci de lecții de șah (* fiecare înfrângere e o nouă lecție, aviz amatorilor), am reușit să identific cauzele succesului lui:

1. Strategia mea e atât de bună, încât am nevoie de 397 de mutări ca să îmi iasă super schema de șah la rege. Trebuie neapărat să fie implicat un cal, regina, turele și nebunii. De preferat și câțiva pioni să se bucure de victorie.

2. Problema e că adversarul nu e impresionat deloc de planul meu măreț și mă sabotează crunt. Cai, nebun, pionași – îi seceră fără milă.

3. Am un fix să apăr regina. Cu toate piesele de pe tablă dacă se poate, regina trebuie să reziste cel mai mult. Are cele mai multe prerogative, e cea mai valoroasă, trebuie să fie protejată. Regele e rege, e destul de mare să se descurce să sară pătrățel cu pătrățel și oricum inventatorii misogini ai șahului au creat regula discriminatorie să fie imposibil de eliminat de pe tablă.

4. Până termin eu de gândit filosofia șahului, deja ultima tură a fost scoasă de un cal apărut din senin și nebunul străin rânjește spre regele meu speriat, care tânjește după regina plecată în cealaltă parte e tablei, să facă prăpăd în tabăra adversă. Dacă e gras și nu poate sări decât o pătrățică, își merită soarta, să se predea. Regina e în viață, să sărbătorim.

P.S. Adevăratul motiv care stă la baza numărului mic de partide de șah cu fratele meu este că îl enervează enorm cât de prost joc. (*aceasta este doar o presupunere și trebuie tratată ca atare).

4 gânduri despre “Focus pe regină.

Lasă un răspuns

