Bocirea bacșișului

Cât timp a trecut de când a început nebunia asta cu impozitarea bacșișului? O lună, două? Mai mult? Simțiți vreo diferență? În afară de ploaia de postere propagandiste pentru solicitarea bonului fiscal, afișate peste tot și toate?

M-am decis să abordez acest subiect pentru că, surprinzător eu simt o diferență. Sunt șocată cum magazinele mari sau mici, sunt inundate brusc de mărunt pentru rest. La început nu am remarcat schimbarea, însă, pe măsură ce zâmbetele și scuzele „îmi pare rau, nu am rest să va dau” au fost înlocuite cu ” vă rog să luați restul”, am început să reflectez la asta.

Am tot citit și văzut valuri de bocitoare care le plâng de milă magazinelor cărora li se solicită impozit pentru banii lăsați de clienți. S-a întrebat cineva, vreodată, câți bani au fost lăsați defapt de clienți și câți au fost opriți abuziv pe motiv ca s-au evaporat bănuții pentru rest? Și v-ați mai întrebat de ce, de când de solicită impozit pe bacșiș, clienții au scăzut brusc în generozitate? Și mai am o ultimă întrebare, pentru un fenomen care mie îmi umple sufletul de fericire: cum vă simțiți când vi se cere părerea dacă doriți să achiziționați o gumă de mestecat, bomboană sau plic de zahăr și nu mai vă treziți cu ele aruncate pe tejghea, ca rest în natură, băgat cu forța pe gât, mă rog, în portofel?

Eu recunosc, mă bucur că, în sfârșit, pot alege să iau un pachet de 10 gume cu 2,5 lei, în loc de o gumă decupată cu forfecuța, la preț de 0.5 lei.

Lasă un răspuns

