Fascinata de ganduri si randuri….

….randuri de carti scrise cu drag, talent si imaginatie. Nu mai citisem o carte intreaga, de placere, din facultate. A fost de-ajuns un roman bun ca sa il urmeze altul si inca unul si apoi altul….Uitasem ca cel mai bun energizant e o carte captivanta pe care nu te induri sa o lasi din mana pentru a merge la somn pana nu afli deznodamantul tensionatului moment, ca un text bun te poate face sa uiti de foame si sa ti se pare floare la ureche acea promisiune chinuitoare ” a nu mai manca dupa 6″.  In plus, memoria, puterea de concentrare, sintetizare si vizualizare s-au imbunatatite in mod clar.

Spre rusinea mea, din comoditate si pentru a face economie de timp, candva am optat sa vad filmele in detrimentul cartilor. Este ceva deja cunoscut tuturor faptul ca 99% din ecranizarile cartilor bune sunt dezastruoase. Multi ar spune ca e logic sa ti se para ciudat sa vezi filmul aferent unei carti, pentru ca veti comparatia dintre cum ti-ai imaginat tu povestea si personajele si perspectiva vazuta de regizor. Insa, de cele mai multe ori, din motive comerciale sau practice ( pentru a scurta povestea sau a evita elementele greu de redat), modifica detaliile evenimentelor, ajungandu-se la povesti paralele carte-film. Mi-am propus sa nu mai vad nicio ecranizare a unui roman pana nu citesc in prealabil cartea. Dupa cum am scris mai sus, am avut aceasta revelatie destul de recent insa, cateva experimente de acest gen m-au determinat sa ma felicit pentru decizia luata. In acest mod,  nu imi mai pasa daca imi place sau nu actorul ales sa joace rolul personajului meu preferat, imginatia si creativitatea ( destul de bogate) imi ofera avantajul sa-l construiesc dupa pofta inimii, cum imi place mie astfel incat sa se potriveasca povestii.

O singura mentiune as mai avea si inchei pledoaria mea in favoarea lecturii: cea mai reusita ecranizare a unui roman consider ca a fost Mandrie si prejudecata cu Colin Firth in rolului dlui Darcy, e incredibil cat de mult se pune accent pe detaliile legate de trairile si sentimentele personajelor ( probabil si de-aia dureaza atatea parti). Si oricat de comoda ar fi lectura cartilor electronice, nimic nu se compara cu rasfoirea unei carti, fie ca miroase a biblioteca marcata de batraneti fie a cerneala frageda de tipar.

Lasă un răspuns

