Secunda eterna a unui fotograf

Toti cei care au facut mai mult de doua fotografii in viata lor stiu cat de mult conteaza sa prinzi acea secunda magica ce face diferenta dintre o poza banala si una extraordinara. Daniel Grecu, invitatul de onoare al acestui articol, este un vanator iscusit al secundelor eterne. Adept convins al teoriei conform ” O poza face cat o mie de cuvinte” este foarte cumpatat la vorba cand vine vorba despre el, lasand fotografiile sa povesteasca in locul lui. Si dat fiind ca pozele lui au fost preluate de site-uri precum Discovery Romania, Euronews, Nikonisti, TLC Romania si ca are mii de fani pe Facebook, se poate spune ca povestile imaginilor realizate de aparatul lui foto sunt extrem de captivante.

Imagine

Am reusit, prin ambitie, incapatanare, insistenta si perseverenta, sa il determin pe acest povestitor al frumusetii naturii si nu numai, sa ne raspunda la cateva intrebari despre el si munca lui.

1. Spune-ne cateva cuvinte de introducere despre tine.

DG: Sunt un om minunat :)) Ii las pe altii sa vorbeasca despre mine, in caz ca fotografiile mele nu sunt destul de graitoare.

2.  Cand si cum ti-ai descoperit pasiunea pentru fotografie?

DG: Mi-a placut de copil sa fac fotografii, de cand am tinut pentru prima data in mana un aparat foto. La inceput faceam fotografii de familie, zile de nastere, etc. Apoi, pe masura ce tehnologia a avansat, am primit primul meu aparat de fotografiat compact cu care am inceput fotografiez si altceva: flori, natura, peisaje, animale etc.  Faptul ca celorlalti le placeau fotografiile mele m-a ambitionat sa continui pe aceasta cale si sa ma perfectionez. Am investit din ce in ce mai mult in aparate si accesorii.

Imagine

3. Ce iti place cel mai mult sa fotografiezi si de ce? Ce nu iti place sa fotografiezi si de ce?

DG: Imi plac mult instantaneele, flori, fotografia de strada, fotografiile alb-negru, animale, macrofotografie etc. In general fotografiez subiectele la care am ” acces ” cel mai des, subiecte comune, preferate si de alti fotografi din toate colturile lumii, cu care sa „concurez”. Competitia e buna si te face sa devii mai bun.

E mult spus ca nu imi place sa fotografiez ceva anume, consider doar ca oamenii sunt mai dificil de fotografiat, deoarece acestia tind sa pozeze, trebuie asezati intr-un anumit mod, iar fotografiile isi pierd aerul natural. Cele mai bune fotografii cu subiecte umane mi-au iesit cele in care oamenii nu stiau ca sunt pozati sau ignorau aparatul de fotografiat.

Imagine

4. Ce ti-ar placea sa fotografiezi insa nu ai avut pana acum ocazia?

DG: Mi-ar placea sa fotografiez evenimente cu impact mondial 🙂 , peisaje inedite din diferite colturi ale lumii.

5.  Fotografiile tale au fost preluate de mai multe site-uri importante precum Euronews, TLC Romania, Nikonisti, Discovery etc. Care crezi ca sunt elementele cheie ale fotografiilor tale?

DG: Nu exista elemente cheie in fotografiile mele. Incerc sa gasesc mereu noi compozitii cu mesaje diferite.

Imagine

6. Ti s-a intamplat ca oamenii sa priceapa eronat mesajul fotografiilor tale? De ce crezi ca s-a intamplat asa?

DG: Nu exista un singur mesaj pentru o singura fotografie. Fiecare vede altceva in fotografii, in functie de cultura, personalitate, cunostinte etc. Este normal ca mesajul gandit initial pentru o fotografie sa nu fie intotdeauna inteles.

7. Obisnuiesti sa te uiti la pozele pe care le faceai mai demult? Ce parere ai despre fotograful de atunci?

DG: Ma uit, da.  Atunci nu intelegeam fotografia. Faceam fotografii la tot ce era frumos dar nu stiam sa scot in evidenta acel „ceva” care determina ca subiectul meu sa fie special. Nu a fost usoara si rapida trecerea de la „fotograful de frumos” la „fotograful care transmite emotii”.

Imagine

8. Si o ultima intrebare: In ce domeniu lucrezi/ ti-ar placea sa lucrezi si de ce?

DG: Evident, in domenii care au legatura cu pasiunea mea. Fotografie lifestyle, marketing si fotojurnalism.

Imagine

Am selectat pentru voi cateva din cele mai apreciate fotografii ale sale, insa portofoliul sau cuprinde mii de instantanee. Gasiti toata colectia de experimente fotografice pe pagina sa oficiala – Daniel Grecu Photography.

Daca aveti intrebari pe care ati fi dorit sa i le adresez si nu se regasesc in acest articol, va invit sa lasati un comment in  care se mentionati ce ati dori sa aflati si o sa ma asigur ca veti primi un raspuns. 🙂

Imagine

 

 

 

 

 

5 gânduri despre “Secunda eterna a unui fotograf

  1. Am omis sa mentionez faptul ca foarte multe din fotografiile lui Daniel sunt preluate deseori de presa, imaginile realizate de el aparand atat in majoritatea publicatiilor locale cat si nationale 🙂

  2. Intr-adevar, Daniel Grecu este unul dintre cei mai buni fotografi din Giurgiu si sunt convins ca intr-un timp cat de scurt zona de competitie se va extinde la nivel mondial. As dori sa il intreb la posibilitatea sa impartaseasca fericirea si iscusinta imortalizarii universului fotografiei si altora, si ce abilitati trebuie sa detina o persoana pentru a fi indrumata de dansul?

    • Daniel, topurile celor mai buni, in toate domeniile, se determina pe criterii subiective. Fiecare din noi are un top personal cu cei pe care ii consideram noi priceputi. Se pare ca printre prietenii tai, tu esti „the master” 🙂

  3. Am citit cu plăcere materialul prezentat mai sus şi am vizualizat de asemenea fotografiile de pe pagina sa oficială: Daniel Grecu Photography. Apreciez calitățile sale, acelea ale unui fotograf foarte bun, care ştie să fie la locul potrivit, în momentul potrivit, sa aibă aparatul pregătit şi să declanşeze exact în fracțiunea de secundă potrivită – „Secunda eterna a unui fotograf”, singura în care imaginea vorbește. Camera foto este doar un accesoriu… pasiunea, respectul şi imaginaţia sunt esenţa unor fotografii reuşite. În locul modestiei sale, grăitoare sunt fotografiile!…

Lasă un răspuns

