Un om bun, de dat ca exemplu….

…negativ. În ultima vreme tot aud sintagma ‘om bun’, care mă intrigă teribil. Îmi aminteşte de una din materiile din liceu, numită Logică. Un domeniu foarte straniu, care, raportat la modul meu de gândire,  nu prea avea, contrar numelui, logică. Ce mie mi se părea mai clar şi mai simplu, aveam mereu surpriza să descopăr că am inţeles total eronat. Poate sunt eu mai grea de cap, e şi asta o ipoteză de luat  în considerare. :)) Am reuşit totuşi să reţin câteva principii sănătoase, zic eu, de la acele cursuri, printre care: strategii de argumentare, evitarea sofismelor şi a exemplelor personale în dezbateri generale, luarea în considerare a relativului….stop. Relativ, aici voiam să ajung. M-am pierdut în detalii şi am uitat de unde am plecat. 🙂

Relativ, conform DEX, înseamnă să defineşti un termen raportându-te la ceva sau cineva. Exemplu de termeni relativi: frumos, urât, bun, rău etc.

Revenin la oamenii buni, raportat la mine, ca să îi pot încadra în această categorie după ce îi trec prin filtrul relativităţii, trebuie să respecte următoarele caracteristici primordiale:

– să facă oamenii să zâmbească şi sa îi facă să vadă lumea mai roz

– când plouă, să impartă umbrela. Dacă nu au umbrelă, să împartă zâmbete celor care împart ploaia cu ei (asta apropos de o poză drăguţă pe care au postat-o cei de la Magic FM )

– să ştie să asculte dar să ştie şi să povestească

-să iubească şi să respecte oamenii şi animalele

-atunci când promit ceva să se ţină de cuvânt

– să pună preţ şi să se evidenţieze prin fapte, nu prin vorbe

– să te poţi baza pe ei ca fac ceva atunci când îşi asumă un lucru

– să mintă puţin şi nevinovat (deloc ştim cu toţii că e imposibil  :)) )

-să te poţi baza pe seriozitatea, responsabilitatea şi integritatea lor

-să ştie să aprecieze când cineva îi ajută şi să ştie să facă o schimbare şi să-i inspire pe ceilalţi să-i urmeze ( de recitit paragraful cu vorbe versus fapte)

-să aibă răbdare să citească tot articolul ăsta, până la capăt,  şi să scrie într-un comentariu ce calităţi cred ei că fac o persoană sa fie catalogată  drept un „om bun”.

De exemplu, eu sunt un om bun pentru că, deşi intenţia acestui post a fost să desfiinţez impresia prea bună a  unui ‘un bun’ referitoare la propria persoană, demonstrând prin exemple concrete contrariul, am abandonatul proiectul, convinsă fiind că e mai conştient ca mine (poate, cred, sper :)) ), de părţile sale negative şi că, pentru a-mi menţine imaginea de „om bun”, trebuie să scot în evidenţă ce e mai bun din oamenii din jurul meu, nicidecum defectele.

Am folosit atât de multe ori cuvântul BUN în postul ăsta, încât sunt convinsă că e cel mai BUN din blogosferă :))))

Lasă un răspuns

