Şi ninge…

Şi ninge…Nu de o oră, o zi sau vreo săptămână….ninge de mai bine de o lună. Cu pauze, e foarte corect. Pauze suficient de lungi şi cu temperaturi suficient de mari astfel încât sa se simta o tentativă de topire a nămeţilor, tentativă finalizată de cele mai multe ori cu o minunăţie de polei.

Dupa nu ştiu câte ierni in care ninsorile au fost sporadice, ne-am/mi-m dorit zăpadă. Şi acum, când privesc pe fereastră şi văd perdeaua albă de fulgi de nea căzând,  mă gândesc îngrozită la traficul infernal, la chestia aia de pe trotuare consituită din zăpadă şi noroi, la guturaiul care va recidiva încurajat de aceste condiţii vitrege. Şi mă mai gandesc, involuntar, la un lucru: la faptul că nu mai ştiu să mă bucur de iarnă…..

Acum 10 ani nu mă interesa de gheaţa de pe  şosele, de tramvaiele care întârziau, de nămeţii de pe trotuare, pe scurt, nu îmi păsa de partea negativă a iernii. Poate fiindcă nu ma afecta în mod direct, poate fiindcă nu conştientizam, sau, cel mai probabil, nu aveam timp să mă gândesc la asemenea probleme, fiind prea ocupată să mă bucur că ninge.

Singura mea preocupare ( la propriu) era să îmi gestionez timpul astfel încât să petrec cât mai mult timp la derdeluş şi să învăţ să frânez sania astfel încât să nu mai aterizez în pârâiaşul de la marginea pârtiei, eveniment nefast ce s-ar fi soldat cu câteva zile de interzis la săniuş din partea alor mei.

Chiar, o mai fi existând derdeluşul cu pricina? După atâtea ierni fără zăpadă, puţin probabil. Poate că-l vor readuce “în trend” ninsorile din luna asta. M-aş amuza tare să vad parinţii cum “culeg” puştii nepriceputi într-ale saniei din pârâiaşul poziţionat de natură în cel mai nepotrivit loc posibil: lângă pârtia preferată a copiilor.  🙂

Lasă un răspuns

