Zâmbeşte, doar. Şi jocul e câştigat. :)

Să cunoşti secretele profesionale ale unui om de succes, slăbiciunile unei persoane, detaliile amănunţite ale unei activitaţi, poate fi un atu grozav.

Când o persoană ştie o informaţie confidenţială despre ceva/cineva are două opţiuni: să declare în gura mare ce ştie, sau să tacă şi să păstreze secretul doar pentru el.

În cazul primei variante, e adevărat, pe moment gestul poate fi de impact, dovedeşti că ai fost mai deştept cu 5 min faţă de ceilalţi, că ai aflat ceva înaintea lor, că eşti cu un pas înaintea celorlalţi (Atenţie, aici nu mă refer la picanterii pe care le bârfesc fetele la o cafea). Dar, odată ce ai împărtăşit o informaţie secretă, nu mai este secretă, deci, devine ceva banal şi nespecial, işi pierde valoarea.

Oamenii au tendinţa instinctuală de a exploata, de a profita de lipsa de informare a celorlalţi. Exemple se pot vedea zi de zi: în afaceri, în vanzari chiar şi în relaţiile amoroase. Toţi cunoastem termenii de manipulare şi persuasiune, toţi am auzit despre numeroasele traininguri care se fac pe această temă. E tentant  şi amuzant să te joci cu minţile oamenilor. E şi mai amuzant să le laşi impresia că ei sunt defapt cei care se joacă.

Lipsa unei delimitări clare între adevar şi neadevar, între sinceritate şi provocare, între gluma şi seriozitate sunt nişte tehnici interesante de a pune oamenii pe ganduri. Şi mai este zâmbetul. 🙂 Un zâmbet spune atat de multe sau nimic, naşte atâtea întrebări şi suspiciuni, linişteşte sau enervează, poate stârnii ironii sau invidii…..pentru că sunt atâtea lucruri pe care le-am putea gândi când zâmbim 🙂

12 gânduri despre “Zâmbeşte, doar. Şi jocul e câştigat. :)

  1. Ai grija doris, ca iti place sa te joci cam mult si intro zi o sa pierzi toate jocurile.
    Invata sa acorzi oamenilor o sansa inainte de a’i transforma in papusile tale.

    • Hmmm…ne cunoastem? Dupa cometariul tau asa ar parea. Daca ai ceva sa-mi reprosezi de ce nu o faci personal, sau macar spunandu-ti identitatea? Imi place sa cred ca nu te-am speriat chiar atat de tare incat sa-ti fie frica sa-mi spui cine esti. 🙂

  2. Nu mai speriat. Nu conteaza cine sunt. Nu e vorba despre mine, vorbesc in general. Am observat ca in general crezi ca te joci cu oamenii si tratezi totul cu superficialitate.

    • Ba conteaza, din moment ce imi lasi astfel de comentarii incognito. Spui ” ca am observat”. Sa inteleg ca ai petrecut destul timp in preajma mea de ai avut timp sa-mi analizei comportamentul. Si mai dubios.
      Oricum, daca tu spui ca nu contezi, asa o fi.

  3. Fata, mi-ai spus ca blogul tau e un blog al frustrarilor, dar niciodata nu mi-ai zis ca ar fi si un blog al frustratilor. Draga Doris, ai grija cu cine si cum te joci. Nebunatico :))

    • Eh, si cu tine 🙂 E sistem democratic. Toata lumea are dreptul la o opinie. Ca fiecare si-o exprima cum stie mai, mai pe fata sau intr-un mod mai las, asta cu totul alta problema. 🙂

  4. @Ela: ti-a si spus ale cui sunt frustrarile?
    @Nu conteaza: nu crezi ca ar fi fost mai bine daca aveai mai putine greseli gramaticale? Serios acum, ma dor ochii doar citindu-ti replicile. Stai ca nu e bine spus, nu, nu ma dor ochii ci pur si simplu ma zgaraie pe creier iar creierul meu nu are voie de un asemenea chin dupa o zi de munca. Esti suparat ca te-a jucat pe degete? Exista intotdeauna „fusta lu` mamica”

    cheers

    ps: Sunt setat pe modul rautacios

  5. It is just a game, baby. Everything for you it is a game, right ? Let the game go and enjoy the show. in the end we’ll see who wins and loses. Can lose you can lose me, lose both. Or vice versa. Just let the game go. 🙂

    • 🙂 Trebuia sa ma astept. Ne-am luat de gramatica ta si acum schimbi limba? Degeaba. Tot nu contezi. Ramai in continuare o persoana frustrata ca este jucaria altora. Gestul tau de a-ti ascunde identitatea dovedeste ca esti suficient de fraier incat sa-ti meriti conditia de marioneta, BABY.

  6. :)))))))))))))))))))))))
    doamneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    engleza de balta? am vazut un anunt pe undeva care suna cam asa: „FOR inchiriat”, sau : because I`m ocupat ?
    pe unde te incadrezi?
    Oricum „decat sa vorbesti si sa arati ca esti prost, mai bine taci si lasi impresia ca esti inteligent”. Pricepusi matale?

Lasă un răspuns

