Imi cer scuze, Domnule Politist, dar nu sunt de profesie martor la accidente.

S-a intamplat. Ca unul din miile de accidente rutiere, doua masini s-au ciocnit.

Tocmai urcam in tramvai, la aproximativ 100 de metri de locul intamplarii, iar din partea mea nu se vedea decat camionul care lovise masina cea mica. Ca un cetatean responsabil ,am sunat la 112. Intr-un final am reusit sa-i prind, m-am prezentat si am spus ca in fata Plaza Mall a avut loc un accident rutier, sa trimita o ambulanta si pe cineva de la politie.

Domnul de la telefon a inceput sa imi ceara detalii, ce si cum si de ce si i-am spus ceea ce vazusem din partea unde eram. La un moment dat mi-a pus niste intrebari a care nu am putut raspunde pentru ca nu aveam de unde sa stiu si a inceput sa tipe la mine. Da, sa tipe. Ca de ce am plecat de la locul accidentului, ca trebuia sa le spun cati raniti sunt, daca e nevoie sa trimita masina de descarcerare, ce numar de inmatriculare aveau masinile(?!?!?). De unde dracu sa stie eu asa ceva? Sunt experta in accidente rutiere? Inteleg perfect ca avea nevoie de mai multe detalii, pentru a stii cate ambulante sa trimita, exact cum a spus, dar chiar trebuia sa sa rasteasca la mine?

Sa zicem ca eram in masina sau eram mai aproape de locul intamplarii si ma speriam mai tare. Daca as fi sunat dupa o ambulanta si ar fi tipat cineva la mine, m-as fi blocat si nu as mai stiut sa dau niciun amanunt.

Dupa ce l-am lamurit pe domnul de la telefon si mi-a zis intr-o doara ca „o sa trimita pe cineva sa vada”,  m-am rugat in gand sa ma fereasca Dumnezeu de accidente si m-am gandit daca as mai suna la 112 in astfel de cazuri. Probabil ca voi ezita, pentru ca ma voi teme ca poate iar nu o sa stiu toate detaliile si o sa tipe vreun nene iritat la mine.

Imi cer scuze, Domnule Politist, dar nu sunt de profesie martor la accidente. Si nici nu-mi doresc sa fiu.

Lasă un răspuns

