Iti mai amintesti cum era in clasa I ?

14 ani de la prima zi de eleva, 3 ani de la ultimul inceput de an scolar in invatamantul preunversitar.

Nu stiu daca e putin sau mult, insa stiu sigur ca-i suficient pentru un zambet nostalgic.

Am primit de dimineata un newsletter despre inceperea anului scolar al carui titlu era “ Iti mai amintesti cum era in clasa I? ”

Din fericire, inca nu am imbatranit atat de tare incat sa nu-mi mai amintesc primul meu an ca scolarita, prima meu abecedar, prima oara cand am fost ascultata sau cand am avut prima “dictare”, adica testul acela care consta in scrierea dupa dictarea invatatoarei a unui text.

Nu ma temeam de scris sau citit, de numarat sau facut socoteli, insa “dictarile” , alaturi de careul de la 8 dimineata, cand nu-mi gaseam niciodata colegii, mi se pareau de-a dreptul infricosatoare. Rareori luam mai mult de 7 la astfel de testari (in ‘95, cand am fost eu clasa I, a fost ultimul an cand s-a mai uitlizat evaluarea prin note si pentru ciclul primar, optandu-se apoi pentru calificative), principalele cauze fiind faptul ca nu nimeream niciodata punerea virgulelor cum si unde trebuia si “mancam” litere fara mila.

Cand m-am prins cum sta treaba cu semnele astea, adica am invatat ca trebuie sa fiu atenta la intonatia invatatoarei care prelungea cuvantul dupa care se punea viiiirgulaaaaaaaaaaaa, a aparut o noua minune, autodictarea. Daca nu ati trecut prin asa ceva ( ceea ce ma indoiesc), inseamna rescrierea unei poezii, din minte, cu toate semnele de punctuatie incluse.

Acum realizez ca era un excelent exercitiu de memorie, insa atunci reprezenta un motiv in plus sa imi doresc cu nerabdare sa ma fac mare, fiindca auzisem eu ca cei mari nu mai dau nici dictari nici autodictari.

In aceste momente, cand imi amintesc amuzata de ce “ stresuri” aveam eu in clasa I, parca imi doresc ca toate problemele mele existentiale sa se rezume la o nota de 7 luata pentru o dictare :)….

Lasă un răspuns

